Roční zhodnocení microsites

Minulý rok jsem spustil síť jednoduchých, ale informačně bohatých webů na téma kastrace mazlíčků pro veterinu na Praze 9. Cílem bylo získávat návštěvníky z vyhledávačů, dát jim hodnotné informace a celkově zlepšit SEO hlavního webu díky hodnocení, které mu „předají“ microsites.


Microsites - případová studie

Samozřejmě uznávám, že návštěvníci, kteří hledají informace o kastraci svých mazlíčků, nejsou vždy klienty veteriny na Praze 9. Klientovi ale šlo primárně o to, aby se zviditelnil jako odborník na danou oblast. A to microsite splnily na výbornou. Dosáhli jsme toho tím, že na každém webu je veřejná poradna pro návštěvníky, kde veterinář odpovídá na dotazy uživatelů.

Jde o tyto microsites:

Průměrná denní návštěvnost těchto webů je 50 uživatelů. Tito návštěvníci chodí z drtivé většiny přes vyhledávače. Účelem webů je ale také SEO efekt a předání hodnocení mateřskému webu.

Roční zhodnocení webů:

  • Celková cena (za všechny weby a služby): 10 000 Kč
  • Počet získaných návštěvníků za rok: cca 18 000 (průměrná denní návštěvnost 50 lidí krát 365 dní v roce)

Cena za jednoho návštěvníka tak při roční investici 10 000 Kč vychází na 55 haléřů. To není špatné, když k tomu připočteme SEO bonus a přeposílání návštěvníků na hlavní web metropolevet.cz

Hlavní zdroj návštěvníků – vyhledávače

Cílem „SEO microsites“ bylo samozřejmě dosáhnout předních pozic na hlavní klíčové fráze (víceméně jen kastrace + druh mazlíčka). Nejlépe je na tom web kastrace-psa.cz, který přivádí nejvíce návštěvníků, viz data ze Search Console za posledních 28 dní:

Chcete podobné weby?

Napište mi prostřednictvím formuláře: